Glass.

publicerat i Vardag.;
Maten har vi stoppat i oss för några timmar sedan. Direkt efter maten så blev det besök till en kär vän som kommer varannan onsdag till våran gård, det är självklart glassbilen som jag pratar om. Och inte nog med att glassen är god - det är en fin kille som man tittar på varje gång också. Han ler lika brett, från kind till kind när jag kommer med Kevin i handen, och alldeles gyllenbrun är han. Nog pratat om glassgubben nu, ha ha. Vi fick i alla fall med oss en påse av "Alla tiders glass" efter det att glassgubben påminnde mig om att jag skulle ta med mig glassen hem också (då jag faktiskt höll på att glömma den där!)

Kevin har ätit jätte dåligt idag, men en glass kunde han minsann stoppa i sig, gärna så att det sprutar ur öronen. Men ingen majssoppa eller någonting annat heller för den delen. Vällingen har han redan hunnit somna ifrån! Men det är så med barn, dem har sina bra och dåliga dagar. En massa frukt har han där emot stoppat i sig vilket jag ändå ser som ett stort plus! Tänk, min teori om att skippa sovtimmen på förmiddagen lönade sig då han redan sover (tvi tvi), risken finns dock fortfarande att han vaknar och blir hungrig ikväll, men skönt för honom att komma tillbaka till fasta rutiner igen, skrutten.

Hur som helst - Malin var lite smått upptagen idag så det blev inget lekande med henne denna kvällen. Men det har varit jätte skönt att springa runt här på gården också och sällskapa med Kevin lite. Vi börjar släppa lite på tyglarna om honom och låter honom springa lite själv som han vill, men bara så att vi ser honom. Det ser ut att gå riktigt bra då vi tydligt markerat för honom att vägen är farlig och att skogen går man inte in i själv! Så han klarar av att springa runt själv nu, sötnos där...

Idag har jag inte tagit så mycket bilder, fy mig! Men det kan vara skönt att låta kameran vila lite också. Jag insåg förut varför bilderna blev så blurriga och suddiga, det hade nämligen varit en viss herre och stoppat in ett kladdigt finger på kameran! Så var och varannan bild var tidigare blurrig! Att jag inte insåg det tidigare. Suck.

Kommentera inlägget här :