Ensamt igen.

publicerat i Vardag.;
Nu sitter jag här igen. Jag vet inte om jag ska se mig själv som barnfri eller ensam. Ensam sitter nog bäst i val just nu. För helt plötsligt blev det jätte tyst, tomt och jag har ingen fin kille att prata med längre. I veckan ska jag flytta ut mina saker från Ronnie - det kommer kännas bra men tomt på samma gång. Tre år, är tre år och det är ganska mycket tid man har spenderat med varandra. Men snart kan vi se dem åren som helt förbi vilket kommer lätta mitt hjärta på några kilon. Nu är vi i alla fall vänner igen, han och jag - vilket betyder att vi kan prata med varandra utan problem och inte höja rösten till varandra mer. Inte ett dugg faktiskt.

Jag vill då inte vara ensam i alla fall. Den veckan jag har Kevin är mycket bättre än alla dessa toma veckor tillsammans.
Hoppas denna veckan går lika fort som den förra veckan gjorde. Men snart är varannan vecka över och då blir det jag som bär det hela lasset helt själv. Så man kanske ska passa på att njuta lite av sin ensamhet i alla fall...

Puss & Kram.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Evelin:

Vadå ska kevin bo hos dej jämt sen?

Kommentera inlägget här :