Filmmys med mamma.

publicerat i
Min mamma och jag har kollat på filmen walk the line som är någon form av självbiografi av familjen Cash/Carter. Helt underbar film ärligt talat. Jag älskar 50/60´s musik och skådespelarnas grymma framträdanden gjorde verkligen hela filmen. Alla var verkligen med, Elvis, Jerry Lee, Bob Dylan, you name it - undra om alla verkligen hade sån kontakt med varandra. Jag menar, självklart borde dem ha haft det. Tänk om vi bara kunde ha fått se dem uppträda nu också - fan va underbart det hade varit. Ibland kan jag vara avundsjuk på dem som fick uppleva femtio/sextiotalet. Samtidigt inte. Vi är som sagt inne i en ny epok och det kanske är dags att börja ta vara på det man har istället för att önska sig bort till andra platser...

I alla fall så är det en grymt bra film och jag rekomenderar den starkt till alla som är smått intresserad av att komma in i en annan människas liv och som dyrkar musiken.

Puss&Kram.

Kommentera inlägget här :