Midsommar.

publicerat i Vardag.;
Snart dalar Kevin in för natten, trots att det är fullt ljud utanför från alla barnen som är här - och vuxna också för den delen. De flesta håller nog på att hjälpa min mor att få i ordning i köket innan alla far hem och det blir tyst här hemma. Vi har haft en riktigt trevlig dag, bland annat på hembygdsgården och sett då dem reste majstången och dansade i folkdräkter. Lite tradition höll vi oss till i alla fall. Jag och Kevin cyklade dit vilket gick jätte bra. Han trivs verkligen som fisken i stolen bakpå cykeln. Ingen är gladare än jag för då har vi någonting gemensamt som vi kan utöva han och jag. Sen har vi tagit en massa generationskort. Jag ska höra med syrran om jag får besvära hennes kamera med yttligare en överladdning av kort innan dem far hem. Min mormor var så söt på korten så jag måste bara ha dem.

Annars har det inte hänt så mycket. Kevin hade lite småproblem med sin mage idag trots att jag gett honom movicolen regelbundet nu dem senaste dagarna. Hoppas att det bara var en engångsföreteelse och att jag slipper hjälpa honom fler gånger. Det gör så ont i mig av att veta att han lider.

Nu har Kevin somnat och jag ställer in mig för att gå ut och snacka lite skit innan mammas krog stänger.
Hoppas att ni har haft ett fint midsommarfirande och att ni kommer ifrån dem något sånär i levande form.

Puss&Kram.

Kommentera inlägget här :