Nu är det kväll.

publicerat i Vardag.;
Jag har stoppat i mig mina tabletter för kvällen och väntar på alla dem roliga biverkningar som det står att man kan få. Utslag, talsvårigheter, håravfall. Okej nu kanske jag överdrev lite. Men ibland kan man faktiskt hitta de mest roligaste biverkningarna som man bara sitter och väntar på ska inträffa en själv. Tack och lov så har jag haft turen och hållt mig på det torra och även denna gången hoppas jag på att kunna göra det. Så inga biverkningar här tack!

Kevin har precis somnat. Min mor gick och stoppade i honom en massa plättar tills det stod honom ut ur öronen - jag fick dock lägga mig i och säga stopp. Men nu ser det ut att ha fått honom att däcka. Han åt som ett djur idag i alla fall. Jag har aldrig sett honom äta så mycket någon gång tror jag. En hel talrik middag nu ikväll, sedan en vällingflaska, och sedan en och en halv smörgås, och sedan lite plättar och sedan en halv vällingflaska till. Hmm, nej jag tror inte alls att han var hungrig innom loppet av tre timmar. Läskigt ju.

Jag har fått jätte ont i halsen också. Säkert streptokocker bakterier som har hyrt en del av min hals för att irritera och svida i några dagar. Dem säger att; bryr man sig inte så vräks dem snart. Jag går liksom och hoppas på det nu så att man blir frisk snarast. Jag har som sagt en massa planer på fredag då R tar med sig Kevin till Halmstad igen i en och en halv vecka. Jag hoppas innerligt att det ska gå bra där nere. Men enligt honom så var det inga som helst problem nu i helgen så jag får helt enkelt bita ihop och lita på honom. Men jag ska terra honom med telefonen så att jag får prata med min lilla prins när han är där nere.

Nej men jag ska slipa upp och göra i ordning mitt vardagsrumsbord och även mitt köksbord. Min mamma sa en schysst grej om att måla bordet svart och sedan ha det japanska (kinesiska) whatever, tecknet på bordet i guld. Det skulle ju verkligen kunna bli snyggt och sedan bara ragga upp ett par söta köksstolar som jag ännu inte har. Men man kan inte ha allt här i världen som sagt. Men jag tror jag kör på någon svart eller mörk bets av något slag och slipar ner bordet så att alla sprickor försvinner - så att det är snyggt till jag flyttar. Jag vill, jag vill, jag vill...

Men men. Så ser mina planer ut för resten av veckan (från och med fredag) då Kevin har åkt till Halmstad. Någonting måste man ju sysselsätta sig med.

LG har tagit hand om våran dator också (tror jag) då mamma har haft kontakt med dem på Expert. Ha ha ha. Så jag hoppas snart på att kunna få hem min dator igen... Just nu sitter jag på mammas arbetsdator, men den fungerar ju precis lika bra för tillfället.

Puss&Kram.

Kommentera inlägget här :