Snabb uppdatering.

publicerat i Vardag.;
Snart ska min sötnos somna för natten. Han är i full gång med att pilla på en massa saker och prylar som pryder våran lilla sovvrå. I morse var jag hos läkaren för min urinvägsinfektion då jag börjat kissa rött. Jag ansåg att det var så dags att börja söka för det då. Så jag har fått selexid som jag sitter och knaprar i mig då och då för att få det bättre. Men just nu känns det helt omöjligt att kunna göra sina behov.

I lördags var det fest i hamnen då båten, Götheborg kom till hamnen och förde en massa oväsen. Självklart var alla nynäshamnare på plats och beskådade skönheten på (vad var det - sjuttio meter?) och njöt av det vackra vädret. Jag gick ner i sällskap med min mamma och pappa och träffade även en bekant till mig (en mamma till Kevins bästa kompis; på Kevins dagis) som jag spenderade hela kvällen med. Vi gick nere på hamnen hon och jag tills vi fortsatte hem till henne för att göra oss i ordning för en utekväll. Precis när vi skulle gå hem åt mig så vräkte regnet ner. Vi var nära på att beställa taxi men struntade i hela den idén, och lika bra var väl det då vi träffade en granne till mig tillsammans med Putte - som jag lärde känna under kvällen. Vi satt och snacka skit, drack lite cider och snackade lite mer skit. Sen närmade det sig kväll och solen hade börjat stråla igen, så tillsammans med killarna så tog vi oss ner på hamnen och hade det skitkul med massa bekanta och riktigt skön livemusik, snygga killar från båten och massa toalettbesök då min blåsa som sagt var som den var! Ha ha ha. När hamnen började lida mot sitt slut så var det telegrafen som stod på schemat. Alla var där den kvällen och det var så skön stämning i luften. Av alla sjuttiotolv gångerna som jag varit där så var det här första gången som jag inte beställde någon alkoholfri drink av Fredrik, utan den här gången slog jag på stort med någon sliskig cocos/ annanas drink. Ha ha ha. Efter några cider, ett glas vin, en smirnoff ice och drinken så kände jag mig ganska rund under fötterna. Men jag lyckades stå rakt på dansgolvet - dansa och ha kul hela kvällen. Världens grymmaste liveband stod på scenen även där - så kvällen kunde egentligen inte bli mer lyckad. Kvällens höjdpunkt var dock ändå att gå till grillen efter stängning. Alla var där och alla hade skitkul! Jag tror vi väntade i över en timme på våran kebabtalrik - men det var det värt. Efter mycket snack, mycket skratt och efter att man kommit tillbaka i nyktert tillstånd så var det dags att promenera hem. Klockan fem kom jag hem, la mig i sängen och somnade på några minuter.

Söndag morgon vaknar jag halv nio, somnar om - vaknar halv tio, somnar om - vaknar halv elva, somnar om - vaknar halv tolv, ger upp och tvingar mig upp ur sängen. Mamma bara skrattade åt mig när jag kom upp - mer död än levande. Men jag återhämtade mig ganska snabbt efter lite solljus och några glas vatten. Senare på eftermiddagen så gick jag till Malin, spelade lite Guitar Hero och gick sedan vidare mot pizzerian. Den kvällen somnade jag runt sju och sov till nio av att Malin väckte mig, somnade dock om vid elva och sov till åtta i morse. Jag försov mig då jag hade planerat att vara på akuten klockan åtta. Men som tur var så kom jag precis innan dem öppnade - lyckost mig - och tack Malin för att du väckte mig! Ha ha ha.  Efter akutvistelsen i morse så var det bara att cykla vidare och hämta Kevin på dagis. Så mycket som jag har saknat mitt lilla charmtroll. Han flög upp i famnen på mig och omfamnade mig. Jag har verkligen saknat min skatt..

Hmm. Idag har vi inte gjort så mycket. Jag och Kevin har varit ute och cyklat, bland annat så lät jag honom kolla in båten och sedan satte vi oss i hamnen och tog en glass. Han njöt som bara den. Sen ikväll så har vi bara tagit det lugnt och njutit av varandras sällskap... Man kan inte önska sig mer.

Åh, just det! Jag har skrivit på kontrakt på lägenheten idag också. (Det får man baskemig inte glömma bort)

Puss&Kram

Kommentera inlägget här :