Trasig dator, urinvägsinfektion och Malin.

publicerat i Vardag.;
Jaha, igår när jag kom hem upptäckte jag att vår dator inte fungerade vilket resulterat i att vi fått gå ner till expert och att dem förhoppningsvis kan lösa problemet. Jag hoppas att den går att använda och att det inte är någon hårdisk som har crashat eller något sånt då vi har bilder på datorn som jag gärna vill ha kvar...

Inte nog med detta så var jag jätte kissnödig när jag vaknade i morse och kissade endast några droppar. Jag drack tre glas vatten, dansade runt i lägenheten och försökte kissa igen när jag kände att jag inte kunde stå på benen mer. Men lika dant då, att det bara droppade några droppar. Toppen, liksom. Så nu har jag kommit fram till att jag har fått urinvägsinfektion. Så jag har varit nere hos min farmor och farfar och käkat en massa persilja då det tydligen ska vara ett botemedel. Sen har jag fått ibumetin av farmor som ska hjälpa mot infektion. Så nu går det lite lättare att gå på toaletten i alla fall.

Ikväll ska jag och Malin sitta på hennes balkong och dricka lite vin och äta räkor och kanske ost. Bara ha en mysig tjejkväll ikväll helt enkelt. Det tycker jag låter som en helt underbar idé i alla fall!

Puss&Kramkalas. Så hörs vi kanske senare.
Håll tummarna på att min dataproblem snart är klart.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

var det inte du som inte drack alkohol fröken perfekt?

2:a kommentar, skriven , av Denise.:

Svar:

1 - lägg ingen kommentar om du tänker vara annonym, för du kan inte stå för det du säger.

2 - jag är myndig och gör precis vad jag vill.

3:e kommentar, skriven , av Lilla Jag:

Vilken fånig kommentar! Men det var inte det jag skulle säga. Du ska dricka tranbärsjuice mot urinvägsinfektion. Funderar perfekt. Hoppas du slipper den snart.



Kram

4:e kommentar, skriven , av Denise.:

Lilla jag: Tack så jätte mycket för tipset. Det ska jag absolut prova. :D



Ja, vissa personer säger jag bara.

Kramar på dig.

5:e kommentar, skriven , av Bine:

Fånig kommentar jaa.



Borde du inte gå till doktorn om du har urinvägsinfektion? Då får du pencillin (stavning?).

Kan ju vara farligt att ha det för länge då de kan gå upp till njurarna. Har haft de alldeles för många gånger själv, pain!

Lycka till. :)

6:e kommentar, skriven , av Denise.:

Bine:

Nej då. Jag provar "lilla jag"'s tips där med tranbärsjuicen och ser om det hjälper med den! Annars får vi se hur det går. Jag äter både det ena och det andra för att lindra smärtan, så ont gör det inte precis längre.

Stor kram till dig! :)

Kommentera inlägget här :