Utelek och telefon.

publicerat i Vardag.;
Jag och Kevin lekte ute i det molniga vädret en stund nu efter lunch. Malin ringde mig och vi pratade medan jag sprang runt på gården. Det var ganska kul att se hur långt telefonen sträckte sig, med tanke på att det var hemtelefonen som jag använde mig av. Jag och Kevin sprang i alla fall runt och lekte med innebandyklubborna och hittade hans basketboll som varit pust väck nu i några dagar. Tack och lov för att den bara låg i grannens buskar och inte nere i skogen där jag trodde att Kevin hade kastat ner den.

Meningen är att Kevin ska sova nu, men han är mer nyfiken på musiken i sterion än vad han är på att ta sig en tupplur. Men det fungerar ju det också. Bara att han varvar ner i någon timme så att han samlar på sig lite ny energi. Dem senaste nätterna har han ju inte precis velat somna. Men nu idag tänkte jag se till att han somnar lagom i tid.

Jag är fortfarande lika lycklig, happy happy me.

Kommentera inlägget här :