Doktor Glas.

publicerat i Vardag.;
Jag skulle som sagt släcka lampan igårkväll och gå i dvala fram till nu på morgonkvisten. Jag tänkte att jag skulle vara smart och släcka lampan till klockan var ungefär halv tolv så att man skulle orka upp idag. Nog för att jag orkade upp idag - men man behövde inte ligga och läsa Hjalmar Söderberg's bok - Doktor glas halva natten. Jag tror klockan var strax efter halv två innan jag somnade. Och självklart så ska Kevin vakna till liv runt sjutiden, en timma innan ringklockan skulle väcka oss. Det är så passande.

Idag hoppas jag på att få säga upp mitt Evert Taube tal på fyra och en halv minut. Jag måste dock kolla igenom hur långt det verkligen är. Är det på tre minuter så ligger jag riktigt illa till och måste få fram nödvändig information om denna herre. Nej, det börjar bli dags att göra lite nytta..
SKÅL.

Kommentera inlägget här :