God middag.

publicerat i Kevin;
Nej, inte godmiddag. Utan det var en god middag idag. Våfflor, kan det bli bättre? Jag var dock inte sådär jätte hungrig. Men fem stycken, kanske tre - tror jag i alla fall att jag klämde i mig med både grädde sylt och jordgubbar till. Det var faktiskt gott, riktigt smaskens. Kevin åt massor han också. Han är riktigt smart, har jag någonsin nämnt det i min blogg? Min son is a smart ass. Ronnie tänkte att han skulle vara smart för en gångs skull. Så utan att Kevin la märke till det så lade han upp glass på en talrik och smälte den lite i micron. Just för att Kevin inte skulle förstå att detta var glass utan "grädde" som vi skulle få det att framstå. Antingen avgjorde lukten det hela, eller så är våran son väldigt klok av sig.
K: "Pappa, glass."
R: "Nej Kevin, det är grädde".
K: "Nej pappa, glass - här" (Pekar på sin våffla).
R: "Men måste du vara så smart unge?"

Så nu mera får man ingenting för sig själv. Ha ha ha.
Ronnie fick smäcka upp en sked med glass på hans våffla. Lagom innan läggdags.
Lyckat som alltid.

Kommentera inlägget här :