Jävla väder.

publicerat i Vardag.;
Hela tiden är det någon lokal snönederbörd någon stans i nynäs. Tänk att när det snöade hos mormor så var det sol hemma hos oss. Helt sinnes för fan. Som igår när vi åkte bil till akuten så var det ett lokalt snöoväder i haninge. Men så fort vi passerat haninge så kom solen fram igen. Det känns nästan som att man åker norr om stockholm - ni vet där det är några mer minusgrader än här. Haha. Jag tycker det där med klimatförändringen börjar visa sig ganska tydligt nu. Jag menar, ingen snö förrän i MARS månad. Bara några ynka snöflingor under nyår, kanske lite under jul - men det skall ha varit minimalt lite i sånna fall och senaste gången det verkligen var snö var i NOVEMBER. Räkna månaderna mellan, precis fem månader. Det är för fan nästan ett halvår.

Ursh. Jag hoppas att mitt tåg som jag skall åka med går som det ska och att jag kommer hem i tid också. Men med SL vet man ju aldrig. Dem som ställer in tåg på hösten för att det är lövhalka. (?)
Hallå, ett platt löv, mot ett X antal ton tåg - inkluderat människor i, var kan skadan ligga...?
Never mined. Det är SL vi talar om.

SKÅL.

Kommentera inlägget här :