Salve l'italiano,

publicerat i
Ja, idag hade vi som sagt sju stycken enteprenörer på besök på restaurangen och alla kom från italien - strax utanför rom om jag inte misstog mig allt för väl. Victorio kände sig hemma och började genast bubbla allmänt med dessa turister och jag nöjde mig med att säga "Bon Apetito" - och möttes av skrattande människor. Vad nu, sa jag fel? Nej inte alls, tack och lov. Dem tyckte bara att jag hade ett ganska "svenskt" uttal då jag sa det på "italienska" Men jag försökte verkligen, det gjorde jag! Men det fick räcka med att prata italienska för kvällen. Jag ville verkligen inte skryta med att jag kunde fråga efter expeditionen och säga att jag är en ny student. Jag tyckte inte att det passade in i atmosfären!

Nej, efter för- mellan och efterrätt så gjorde dem sitt och betalade. Jag fick gå hem i tid och ska snart hoppa i säng. Tänkte ta och titta på Andra Avenyn först - då jag inte sett dem sista tre avsnitten och sedan hoppa ned i min varma säng. Det är trots allt en dag i morgon också.

SKÅL

Kommentera inlägget här :