Snacka om skit man har.

publicerat i Vardag.;

Låt oss säga såhär. Jag har inte ens hunnit göra hälften. Det kommer säkert sluta så att jag bara trycker in allt i garderoben igen när jag tröttnat på att vika och hänga upp kläder. Min rygg är halvt paj och min kropp skriker efter att få vila. Men du, snacka om skit man har i garderoben - allt från skruvar till papper, till strumpor utan par - gamla baddräkter och strumpor med hål i. Det är ändå skönt att få göra i ordning där inne så att man hittar sina saker igen. Ronnie ligger och sover och jag tror att både min och Kevins mage håller på att få eget liv. Jag är superhungrig då lunchen i skolan inte alls var så mycket att hurra över. Curryhöna och ris liksom. Bara ordet höna får mig att rysa. Sen är det smaskigt att få lite brosk och ben i munnen också. Nej, fyfan.

Jag måste nog fortsätta nu. Och så måste jag väcka gubben om det ska bli någon mat i detta hus. 
SKÅL

Kommentera inlägget här :