Sommarsol.

publicerat i Vardag.;
Just nu känns det som att sommaren är påväg med stormsteg. Det har varit sol ute ett X antal dagar men man kan ändå inte säga att den värmt speciellt mycket. Men bara tanken på att solen har varit närvarande har varit helt underbart. Det känns nästan som man vill byta om till kortbyxor och t - skirt och lägga sig i en solstol och bara mysa. Men jag antar att jag kommer att få vänta i några veckor till innan den önskningen kan uppfyllas. Idag ska jag till jobbet trots allt. Betyder det att man får pengar så kan man räkna med mig. Jag hoppas att det är några som har förbeställt bord - så att man får ett garanterat jobb idag, ni är inte sugna på lite smarrig mat nu i sommarvärmen.

Kevin lär sig mer och mer ord för varje dag - i morse använde han ordet söt i en ganska lång mening, varav dem tio första orden var helt oförklarliga. Och när jag i min tur sa att Kevin var söt så knorrade han lite på ansiktet, skrattade till och sa "neäe". Jag tror i alla fall att han vet vad det betyder - jag har en svag känsla av det i alla fall. Jag ska vara på jobbet om en timma - sorgligt men sant. Då får grabbarna klara sig själva utan mig i några timmar. Tack och lov för att det bara är halvdag idag - i morgon är det en annan femma. Jag tänkte i alla fall ta ledigt på söndag för att jag vill umgås med dem här hemma. Så det tänkte jag unna mig i helgen. Efter tio timmars arbete så kan man behöva tjugofyra timmars vila. Och på måndag är det dags för skolan igen. Då måste mitt tal om Evert Taube vara klart. Å, hämska tanke.

Kommentera inlägget här :