Suck.

publicerat i Vardag.;
Idag hade vi klassråd och hela klassen (utom jag) blev utskällda av svenskaläraren då vi inte gjort det vi skulle. Jag satt dock och lyssnade för att det inte fanns någonting annat att göra. Men hur svårt kan det vara att kopiera en text och sedan läsa upp den som ett tal - alltså snälla. Ja - självklart är gymnasiet en frivillig skolgång. Men om man ska gå på lektionerna och på gymnasiet så kan man väll ändå anstränga sig lite, va?
Jag tycker mest synd om våran svenskalärare som tar åt sig allt personligt. Ja - vem skulle inte göra det...?

Sen så ringde jag till Carina och sa att jag inte kunde komma på hela veckan. Jag har prov - och sedan en MASSA läxor att läsa in. Tack och lov så förstod hon - så det var ju skönt. Jag behöver verkligen ta mig tid att gå i skolan också och hon sa att det skulle gå i första hand. Eller i alla fall före jobbet. Så det var ju skönt. Jag vill inte hamna efter i skolan mer än vad jag har gjort. Plus att jag sover sjukt dåligt under vardagarna då jag jobbar att jag inte har någon ork att gå i skolan. Så på måndagar kan jag offra mig - att vara trött. Men resten av veckan pallar jag inte. Det är som att ha tre heltidsjobb - så nej tack. Fritid är jätte skönt att ha. Så nu kanske jag kan åka och simma en till två gånger i veckan. Vi får se!

SKÅL.

Kommentera inlägget här :