Bostadskö.

publicerat i Vardag.;
Nu står jag i diverse bostadsköer här i nynäshamn så vi får se om jag får napp nu. Hoppas hoppas. Jag har varit nervös hela dagen och suttit som på nålar. Just nu väntar vi på mailsvar från en Thomas som lät ganska possitiv via telefonen, vilket kändes skönt. Så nu är det bara att sitta och vänta vilket jag inte är så duktig på... Men det är bara att stå ut, så. Vi har även suttit uppe på nynäshamnsbostäder tillsammans med en dam och dividerat om lösningar och boende. Så just nu låter vi tiden visa hur väl det skall till sig att bli. Så nu står jag i kö på fem stycken (om inte fler) bostadsförmedlingar och hoppas på att någon skall flytta ut snart. Det är inte lätt att få lägenheter längre har jag märkt - speciellt inte när man är studerande med noll kronor i inkomst. Eller, jag har ju 2200:- i inkomst, cirka då dem räknar med barn & studiebidrag i inkomsträkningen. Inte för att det är så mycket att hurra för - men i alla fall...

Idag hade vi kanotpaddling i skolan. Det var den enda lektionen jag gick på - då vi var tvugna att ta oss ut till Muskan i ösmo och paddla några varv i sjön där. Det var faktiskt mysigt då vädret höll sig ganska stabilt. Just nu är jag hos min mamma och pappa och skall äta lite här innan jag åker hem.

Jag vill gärna se om jag kan få något svar också innan jag åker här ifrån...
Men mina förhoppningar kankse är för stora?

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Micca:

Jag har bara dåliga erfarenheter av Nynäshamnsbostäder.. men ja håller tummarna för att det ska gå bättre för er! *Håller tummarna*

Kommentera inlägget här :