Fikatime och o- städad lägenhet.

publicerat i Vardag.;
Godagens.

Morgonen spenderade jag med att städa en rellativt ren lägenhet, det sorgliga var dock att det slutade med att det blev stökigare när jag gick hemifrån efter städningen än när jag började städa. Jag gick i alla fall runt med slamsugaren i lägenheten och sög upp det värsta dammet. När Kevin ville upp klockan halv åtta i morse så tvingade jag mig själv att ligga kvar i sängen fram tills klockan blev tio - så jag bunkrade upp hela vardagsrummsbordet med yoghurt och mackor, tillsammans med barnkanalen för Kevin och så fick jag ligga och sträcka på mig några timmar till. Underligt nog så känner jag mig tröttare nu än innan... suck.

Framåt tolvtiden, (läs halv ett) så hade Alex vaknat och ringde mig och frågade om jag ville fika med henne och Emelie. Jag som hade noll planer tog mig en promenad ner till stan och snackade med tjejerna! Kevin var nöjd för att vi mött upp morfar och han fått klubbor, jag var nöjd för att jag fick fika och ta det lugnt en stund! Sen promenerade vi hit - till mamma och pappa där jag nu sitter och tar det lugnt. Morsan ska nog bjuda på lite käk om jag inte har missförstått henne.


Jag, Emelie och Alex...
den här gången mer nyktra och mer fikasugna än när den här bilden togs...

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av ems:

Den där bilden är verkligen charmig :P Hahah! Hoppas allt är bra med dig Denise :)

Kommentera inlägget här :