The perfect man.

publicerat i Vardag.;
Dum som jag är så kollade jag på filmen "PS. I love you" igår. Hela filmen gick åt att gråta och jag kom på mig själv att tänka tanken: Var finns han! Han som tänker i förväg hur förlorad hans fru kommer bli när han dör och väljer att göra hennes liv och sorg lättare genom att sprida lite glädje på vägen. Finns han? Den alldeles perfekta mannen - trots att han kanske inte får någon dödlig sjukdom och tvingas lämna förhållandet efter några år, alldeles för ung och kanske inte heller behöver skriva brev som ska sändas år efter hans bortgång. Men i det stora hela - finns det en perfekt man? När jag sommarjobbade hemma hos människor förra året så var jag hemma hos en tjej i fyrtioårsåldern med ett visst handikapp. Hennes man lämnade varje dag en lapp på köksbordet där han förklarade hur vädret såg ut när han klev upp - långt innan solen gick upp och där han skrev hur mycket hon betydde för honom. Det måste ändå ha varit en riktig kärlek...

Jag längtar efter riktig kärlek, jag längtar efter att ha någon att längta efter och att ha någon som man kan uppskatta, vara sur på och gråta över att man haft ett gräl med. Jag vill ha någon som betyder något för mig - lika mycket som jag betyder något för honom... GOSH, jag behöver kärlek.

Som min gamla svenskalärare sa i helgen:
"Denise, finns det någon ny i ditt liv än då?"
"Nej det kommer nog ta ett tag innan jag släpper in någon i mitt liv."
"Men någon stans finns han och väntar på dig."


Men var ? Någon som vill visa mig, vägleda mig så att jag vet att jag går i rätt riktning?

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sarah:

Han finns :D!

Kommentera inlägget här :