Vardag

publicerat i Vardag.;
Det är full fart hela dagarna nu. Skola-dagis-buss-hem-äta-sova-buss-dagis-skola... ja ni fattar! Men vi har i alla fall kommit in i en sorts rutin så att allt går så gott som på räls. Snart ska vi ta bussen hem och ta det lugnt hemma. Kevin har varit sjuk i några dagar så att mamma har varit hemma och vabbat för honom så att jag kan gå i skolan. I helgen har jag inte fått fullt klart för mig om hur det blir med Kevin - om Ronnie skulle ta honom eller inte? Men han hör väl som sagt av sig om han kommer upp.

Idag har vi haft restaurangen i skolan och jag serverade. Det gick skapligt med tanke på att det var länge sedan jag gjorde det sist. Man tror att det är som att lära sig cykla, att det ska gå på vana, men tro det eller ej, men det gör det inte.

För några dagar sedan när jag var hemma med Kevin så gjorde jag ett stort bullbak. Jag bakade vetebröd, kardemummabullar och lite muffins. Det blev riktigt gott. Samma kväll kom Alex över till oss och åt middag! Nu bor vi båda hemifrån så nu är vi minsann självständiga igen!

Nej... men annars har det väl inte hänt så mycket. Skolan går som den ska, Kevin har varit hemma med min mamma och börjar på dagis igen först i morgon och ... ja? Life goes on!

Pusskalas, mina vänner.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av A:

Ja, vi är så självständiga och coola! Måste ses snart igen, saknar dig mitt hjärta!

2:a kommentar, skriven , av Therese:

sprid följande länk vidare och be alla du känner att skänka pengar är du snäll. Barnen behöver det.



http://www.barncancerfonden.se/1455

Kommentera inlägget här :