Kort om allt.

publicerat i Vardag.;
Trots att vi har det hur bra som hellst, och trots att vi har fria hander till att gora precis vad vi vill sa har jag lite hemlangtan. Mest for att Kevin ligger dar hemma med vattkoppor och blasor i munnen, mitt hjartegryn. Jag saknar honom sa sjukt mycket. Sen saknar jag S ocksa, samt mamma och pappa. Jag har daglig kontakt med min mamma - och far uppgifter och uppdateringar om hur Kevin mar. Jag ar i alla fall glad att han ar i trygga hander. Dom ger honom glass och skammer bort honom, sa orolig ar jag inte precis.

Idag var vi pa en skola som ar snarlik varan skola i sverige. Snacka om att jag blev ut-tittad nar jag kom in. Lararen koncentrerade sig inte pa nagon annan an mig nar han pratade. Ibland (las ytterst sallan) sa flackade blicken mot resten av klasskompisarna.

Igar besokte vi en kyrka. (Jag och namn... kommer sjalvklart inte ihag vad kyrkan heter) Hur som helst, arkitekten till den har kyrkan (ni som vet vilken jag menar kan val skriva en kommentar or someting like that), ar i alla fall en kand arkitekt som har konstruerat. Kyrkan borjade byggas under artonhundratalet och beraknas bli klar om femtio ar, ungefar... Helt otroligt.

Igar var vi aven ute en svang. Vilket resulterade i en lang svang. Vi gick med en kille som ar boende pa vandrarhemmet (han jobbar och sa har.) och sa gick dom ifran oss och vi fick klara ss sjalva pa la rambla. En klasskompis forsvann och vi hittade honom inte. Vi tjejer gick in pa en irish pub och fick kontakt med nagra trevliga irrlandare. Sen vid fyra sa ringde min telefon och en spansktalande man sa att dom hade hittat varan kompis pa la rambla ´lisio (or something like that) och la rambla ar inte litet precis. Sa vi borjade springa ner for la rambla bland transvestiter och horor som hela tiden gav oss tjejer onda blickar. Ha ha ha. Tillslut, efter att ha fragat om vagen sa hittade vi varan kompis och alla kunde ta sig hem och sova. I natt fick vi dock bara fyra timmars somn, och snart ska vi ge oss ivag till ett kemiskt mat-labb ute pa landet. Ska bli mysigt att se annat an bara storstan ett tag.

JAG HAR TAGIT MASSOR AV BILDER. JAG LOVAR!
Puss <3<3<3<3

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av anonym:

sagrada familia av gaudi! kyrkan och arkitekten. nästan hela barcelona är ju i gaudi-design

Kommentera inlägget här :