Kort uppdatering.

publicerat i Vardag.;
Vad har hänt på senaste tiden. Oj en massa. Egentligen ingenting viktigt, eller jo... men det ser jag som mer personligt och ingenting jag skriver ut på en offentlig blogg... än.
Hur som helst. Jag har som vanligt städat hela helgen. Så fort mitt kusinbarn ringer mig och frågar vad jag gör så svarar jag; "städar, lagar mat och diskar!". Det slår verkligen ALDRIG fel. Men i helgen har jag även kollat på film och bara myst. Jag har inte gått upp ur sängen förrän Kevin verkligen har krävt det av mig. Jag har haft Louise som sov-gäst från fredag till lördag. Jag har packat inför min resa till barcelona! Vi sticker nu på onsdag och blir borta i sex dagar, UNDERBART!

Snart ska jag till skolan och prata om hur f*n vi ska ta oss in till arlanda. Jag har sökt upp olika vägar att ta mig in. Är det nu så illa att vi inte kan åka med någon (snäll) förälder så vet jag i alla fall hur jag ska ta mig in till arlanda på egen hand (stolt!). Egentligen vill jag inte åka. Inte alls, inte ens lite sugen är jag längre. Morr.

Schemat där nere lyder i alla fall:

- Besök på escuela de hosteleria Hoffman, språk är på Svenska och Spanska.
- Besök på escuela de reposteria (konditori Bellart), språk Engelska och spanska.
- Besök till det kullinariska forskningsinstitutet Alicia, språk Engelska och spanska.
- Besök på Cava tillverkning freixenet.
- Besök till escola superior d' hosteleria de Barcelona.
- Lunch på Restaurant L'escola
och den 28:e April åker vi hem igen.

Nu längtar jag till den tjugoåttonde och till Sverige igen.
Pusskalas.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lenapena:

Då tror jag du måste ge din biljett till mig eftersom du inte vill åka längre ;)



Kommentera inlägget här :