Filosofi.

publicerat i Vardag.;
Det var inte länge som man behövde sörja över att skolan var igång igen. Igår slutade jag vid tio och idag har jag varit ledig hela dagen, fram tills om fyrtio minuter då jag ska springa till skolan och göra ett filosofiprov innan jag ska vidare hem för att möta upp Kevin. Det ska bli så skönt att få hem honom igen. Jag tänkte först i morse på hur tyst det faktiskt har varit under de närmaste mornarna när man har klivit upp ur sängen. Ingen fart och fläckt minsann. I morgon har vi matteprov samt religionsprov. Det är skönt att dem inte låter oss vila (läs det med ironi) när man precis har börjat skolan. Men det är bara att kämpa på och se glad ut - det är väl ungefär det som jag gör bäst! Annars har det inte hänt så mycket, jag har städat, pluggat och lagat mat. Det är ungefär så mina dagar har sett ut känns det som. Men nu kommer man äntligen in i rutinerna igen och livet passerar förbi en precis som det ska!


Hur som helst, nu börjar det närma sig för mig att gå till skolan och skriva ett roligt filosofiprov, ehm. (LÄS DEN TEXTEN MED STOR IRONI ELLER SÅ SKITER NI I ATT LÄSA DEN RADEN FÖR HUVUD TAGET FÖR FILOSOFI ÄR OCH KAN FAN INTE BLI ROLIGT.)

Pusskalas.

Kommentera inlägget här :