Första dagen.

publicerat i Vardag.;
Idag var första dagen på... hmm, hela veckan, som Kevin faktiskt inte grät när han skulle ta på sig kläderna, inte grät när jag lämnade rummet som han var i, inte grät när han skulle ta på sig ytterkläderna och inte grät för att jag inte hade lust att sitta och koncentrera mig för att han tidigare velat att jag skulle läsa i mörkret vid busshållsplatsen. Han var jätte duktig helt enkelt! Och inga problem var det att få honom att ta sig till dagis! (Visserligen så bar jag honom. Men han är duktig i alla fall). Det som däremot har varit problem med de senaste nätterna är att få honom att sova i sin säng igen. Han är jätte rädd för att somna ensam. Det är de enda negativa med att han får komma bort i några veckor, att han är så svår att få tillbaka i rutiner igen. Men det blir bättre och bättre för varje natt som går måste jag säga!

Kommentera inlägget här :