Seg tid.

publicerat i Vardag.;
Just nu väntar jag på att klockan ska bli två så att jag kan få gå ner på dagis och hämta hem Kevin. Mitt emot mig, precis bakom datorn så sitter min allt mer knäppa katt som sitter och ... ja morrar? åt alla småfåglarna som rent av njuter åt att han är instängd så att dem kan flyga fritt. Han är så knäpp, min Sarek-katt. Tiden går grymt sakta när man väntar på något. Helt sjukt sakta går det. Hur som helst så har jag planer på att käka frukost nu. Eller någon form av frukost i alla fall. Jag var ute i köket hos mamma och pappa nyligen och då ekade det bara när det gällde redan färdiglagad mat. Så nu lutar det åt att jag MÅSTE ställa mig och laga till något för att få i mig annat än bara bullar och kakor. Å hämska tanke.
Jag som verkligen inte hade lust att laga någon mat. När jag går här ifrån har jag i alla fall fryst middag med mig hem. Ärtsoppa och plättar har min mamma gjort till mig och Kevin. Är hon inte en ängel!

Men nu i veckan tänkte jag ställa mig en kväll och göra ett storkok av mat så att jag kan frysa in själv och slippa stå och laga mat hela kvällarna. Tänk så mycket tid som går åt av att bara stå och laga och laga. Plus att man inte äter allt som man lagar vilket resulterar i att man slänger för att man har intalat sig själv att "jag äter resten i morgon", men en vecka senare så har man en fin planta som man kan sätta i fönstret hellre än att den gror i kylskåpet. Well, jag är inte så duktig på att äta rester dagen efter, så jag får helt enkelt skylla mig själv.

Jag vill ha mat. Min mage är trött på allt socker som den har blivit tilldelad idag. KOM OCH LAGA MAT ÅT MIG.
Puss&Hej.

Kommentera inlägget här :