Träning=?

publicerat i Vardag.;
Nu är det helg.
Ikväll blir det till att bänka sig framför Lets Dance som många andra miljoner svenskar. Underbart måste jag säga att man inte är så olik alla andra. Kevin ska snart hämtas från dagis - just nu väntar jag på att han ska vakna, runt tvåtiden och därefter ska vi ta bussen hem och jag ska städa för omväxlings skull (ironi). Jag har fått en knäpp idé att börja träna nu, så det har jag satt igång med lite smått. Det enda som jag saknar just nu är en MP3 spelare som jag kan ta sällskap med hem från praktiken samtidigt som jag småjoggar till dagis för att hämta Kevin, (mamma har jag sagt att jag älskar dig?). Så nu ska jag bli extra snäll mot min mamma fram tills i morgon när jag ska släppa bomben om att gå till expert tillsammans. Haha.

Inte nog med detta så har jag den underbara sysslan i tvättstugan i morgon. Underbart. Det är alltid lika roligt att gå fram och tillbaka dit med Kevin som absolut inte vill gå på sina egna ben ner dit. Nej då ska den nytvättade tvätten hänga i IKEA-påsen på ena axeln och på den lediga armen som man vanligtvis skulle hålla balansen med - där ska Kevin hänga och klänga. Men där får jag väl automatiskt en träning i sig som jag är ute efter å andra sidan...


Nej nog med bloggandet nu,
jag har en son som säkert inte uppskattar att jag kommer - men som jag ändå måste få med mig hem!
Pusskalas.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Pappa:

Vill bara tilllägga att du är en stark och tålamodig mamma ... ska du veta .. ta väl hand om er .. saknar min pöjk ;)

Kommentera inlägget här :