Back to the bed. Snart i alla fall.

publicerat i Vardag.;
Ja, ni...
För lite mer än två timmar gick jag till sängs. Det ska påpekas att jag sov jätte bra och hade verkligen kommit in i djupsömnen, trots grannarnas partay, när Kevin helt från ingenstans vaknade pang bom. Han vägrar somna om. Han ber mig sitta i konstiga ställningar, bära runt honom på armen och gå in i olika rum. Nyligen var vi inne i badrummet varav han pekar strax ovanför badkaret, upp i taket med slutna ögon och utmärker orden;
- Där mamma, gå dit.
Jag som gör det mesta för mitt barn skrattar nu lite lätt. Jaha , en enkel match att få  upp honom i taket - lite svårare dock att få honom att stanna kvar där uppe utan supelim och sele. Nog för att det säkert skulle ha varit lättare än att komma med förslaget att vi kunde sätta oss vid datorn istället så att han kan få somna in av  mina knappningar på maskinen. Mina små rörelser när jag sitter här och han ligger i min famn är tydligen väldigt rogivande med tanke på att han under bara några sekunder somnar in och faktist sover. Frågan, och det är den stora frågan; Är om han fortsätter sova om vi tar oss här ifrån?

Kommentera inlägget här :