Brandsäkerhet.

publicerat i Vardag.;
Godmorgon.
Min granne höll på att dunka i väggen vid halv åtta i morse. Helt seriöst så börjar jag tro att hon bär något psykiskt problem, eller uppträder verkligen blinda sådär i ensamhet? Jag finner i alla fall hennes beteende lagom obehagligt. Kevin vaknade i alla fall inte till när hon skrek och slog i väggen. Tack och lov för det.

Idag måste jag åka och handla, lägga in en tvätt i tvättstugan om det fortfarande finns en tid kvar det vill säga samt komma på något gott att äta till både lunch och middag för idag  och i morgon. Jag tänkte också städa lite innan det blir kväll och man hittar på andra saker. Två gånger i rad har jag varit jätte nära på att bränna havregrynsgröten i kastrullen. Hur bra är man då? Visserligen har jag haft annat i tankarna samtidigt som jag stått och lagat mat, så det jag gör först faller liksom ur tanken när jag hittar någonting annat att pyssla med. Livsfarligt är det ju egentligen. Jag kanske ska gå en brandsäkerhets-utbildning eller något för mitt beteende? Ha ha.

Nej. Om man skulle få den här dagen att sätta igång idag kanske. Jag har som sagt lite att göra.
Tjingeling.

Kommentera inlägget här :