Emotions.

publicerat i Vardag.;
Jag vet inte vad det är med mig.
Jag vill vara tillsammans med människor, men jag vill ändå hålla dom på distans. Johanna, stackaren fick känna av det idag. Vi var på akuten. Hon skulle bara göra ett allergitest, så tiden hos doktorn blev kortvarig. Efter läkarbesöket var det jag som fick myror i brallan. Jag vet inte om jag  är folkskygg nu, eller om det är något annat som spökar. För när jag var hemma hos mamma och pappa gick det jätte bra. När jag fick vetskapen om att mormor skulle komma, då ville jag gå. Inte för att jag tycker illa om mormor, nej inte alls - hon är den som jag ser upp till som förebild, efter alla generationer av krig och barnbarnsbarn hon har gått igenom. Men jag orkade inte vara social. Min mamma kan jag bara titta på - och hon vet allt som händer i mitt huvud. Men min mormor är det skillnad med, henne måste man prata med för att kunna föra en dialog, och jag kände inte riktigt att det var de som  jag orkade med just nu.

I morgon är jag i alla fall barnledig. Garagefesten är det som hägrar för min del. Ut och träffa lite människor utan barn. Det är nog precis vad jag behöver just nu. Vara fri från krav och ansvar.
Plus att många jag känner kommer vara där på plats. and i think i need you guys.
Åtta dagar kvar.

Kommentera inlägget här :