GodDamnit.

publicerat i Vardag.;

Niodagarutankevinochjagkommer.
Ja, nu är det klart, färdigplanerat. I morgon kommer Kevins pappa och hämtar honom. Gulp. Jag har inte varit så här ledig från Kevin på ... ett halvår. Sjukt ont i magen kommer jag få, om jag inte redan har fått det. Jätte segt kommer dagarna att gå. Anna jobbar, Johanna är på Gotland och jag är fast i den här jävla staden med magknip. Jag ska nog inte vara hemma så mycket. Nej, så lite som möjligt tänkte jag komma hem. I värsta fall får jag tälta. För ensamheten blir så mycket större när man lägger sig i sängen, ensam. Jag behöver den här ledigheten, och någonting säger mig att jag ska njuta av den så mycket jag kan. För nästa gång R tar honom - hur långt är det kvar till den gången ? Fyra månader? Eller ett halvår till? Därför ska jag inte klaga på annat än den ensamhet som kommer bita tag i min kropp. Därför ska jag ta mig i kragen och se till att göra något roligt av den lediga tiden jag får.

- Lördag; Grönalund med Alexandra, och troligtvis dansa på GötaKällare på kvällen.
- Söndag; Äta middag med familjen och tillsammans med oss tre, fira min 20 -årsdag och pappas ... födelsedag.
(Jag kommer aldrig ihåg vad min pappa fyller!)


Kommentera inlägget här :