Grattis Kevin.

publicerat i Vardag.;
Jag kom på att Kevin har dopdag idag.
Nu var det tre år sedan som sprattelman blev döpt på tomten hemma hos hans farmor. Tre år sedan som prästen uttalade hans namn, och i fadern och sonens närhet döpte Kevin. Hjälp vad jag lät kristen när jag skrev den meningen. Det var inte riktigt det som jag var ute efter. Jag fick en påminnelse av dopet idag på posten av Marita på Svenska kyrkan här i nynäshamn. Marita eller Titti lyckas alltid rädda mig från att glömma bort den dagen helt och hållet.

- Tack tjejer för att ni alltid lyckas rädda mig.

Liten blir stor.
Nu är det som sagt inte lång tid kvar förrän han blir fyra år. Fyra äckligt snabba år har gått.
Det är lite smått läskigt.
Men det är life. This is what it looks like.


Liten är stor nu.


Kommentera inlägget här :