Israel Kamakawiwo'ole

publicerat i Vardag.;
Några saker finns det som jag är jätte svag för.
Gitarrspelande, det ger mig alltid rysningar på armarna, speciellt om det är bra. Om inte, ja då är det nackhåret som reser sig istället. Countrymusik, galet va vackert det kan vara. Det är få som faktiskt lyckas få till den där Country sången, och personligen så tycker jag bara att Jill Johnsson här i Sverige har lyckats få till den riktigt bra.
Charlie Pride, Heidi Hauge (norge) och John Denver, samt Johnny Cash är några som verkligen lyckas ge mig rysningar. Riktigt duktiga människor. En ukulele, i samma ton till en Hawaiikansk ton och takt. Underbart. Som idag fick jag en verkligt ny idol. Jag har lyssnat på hans musik tidigare, men idag LYSSNADE jag verkligen. Och vem kan inte gilla Israel Kamakawiwo'ole. Grymt bra röst och lyssna på hokule'a star of gladness, oslagbart. Den ger mig gåshud. Samma sak gäller Panini Pua Kea och Hawai'i Aloha. Någon som vill flytta ner till värmen med mig ♥

Kommentera inlägget här :