Mysig kväll med spöksnack.

publicerat i Vardag.;
Kvällen har varit mysig.
Jag hade planerat att gå ner i tvättstugan för att kolla tid där nere nu när Kevin har somnat. Men... nummer ett; Det är för mörkt för att jag ens ska våga vistas i tvättstugan vid denna tid. Nummer två; Jag sitter i BH och trosor och har inga större planer på att gå här ifrån för att klä på mig. Nummer tre; Jag kommer aldrig våga lämna Kevin för att jag ska gå hela vägen till näst, nästa hus - för att kolla in en tvättid och gå tillbaka. Bara det tar cirka fem minuter. Och skulle han vakna under dessa minuter, så skulle hans panik vara ett faktum.

I två nätter i rad har jag tänkt på spöken.
Tror du på spöken. Jag gör det absolut inte. Men när någon frågar mig om jag gör det, så inbillar jag mig saker för att motbevisa min teori om just spöken. I natt knakade det, det låter ute i köket, i badrummet, i hallen, ibland även där jag sover; i vardagsrummet. Men aldrig ser jag någonting som tyder på att det är spöken i närheten. Därför tror jag inte på dom. Jag måste dock se till att skaffa mig en lampa vid sängen för att bevisa att jag har rätt, om jag någon gång skulle vakna och se någonting stå lite längre bort menar jag, såklart!

Klart det inte finns några spöken!
Eller? Schh, jag vill inte veta!


Kommentera inlägget här :