...

publicerat i Vardag.;
Kevin somnade utan problem ikväll.
Lyssna på ordet; kväll; ensam och har en hel kväll framför mig. Kan ju inte bli bättre. Jag ska dock göra en massa uppgifter nu som arbetsförmedlingen har givit mig. Great, så det var en väldigt kortvarig ledighet jag fick. Jag vet inte hur länge sedan det var sist som han somnade så här tidigt, vilket nu får mig att undra varför jag aldrig lägger honom i tid nu mer när vi är lediga. Jo, ett enkelt svar har jag på den frågan; Sovmorgon.

Vi åt lite kvällsmat innan vi somnade. Kevin fick i sig en halv tallrik med havregrynsgröt innan läggdags och innan han började tjata efter socker i gröten. Inget läge för socker på kvällen. Så han tjurade endel innan han tillslut kom till ro och somnade. Och som grädde på moset måste jag också tillägga att han trampade på min varma "plattång" som prydde golvet. Jag vet inte hur länge den har stått på. Troligtvis någon dag eller två. Det är ett under att golvet inte har smält. Men Kevin, han fick en liten, liten blåsa under foten. Kul det kommer bli i morgon när han ska ha skorna på sig till dagis. Eller inte.

Nej nu ska jag börja med mina läxor från arbetsförmedlingen.
Wippie.

Kommentera inlägget här :