På promenad längs strandvägen.

publicerat i Vardag.;

Vägen både till och från mamma gick jätte bra.
 Vi började dagen med att åka ner till hamnen och ta en glass. Där nere var vi inte så långvariga utan gav oss iväg ganska fort. Jag ansåg att om vi inte gick i tid så skulle vi dels aldrig komma fram och dels aldrig komma hem, så det gällde att prioritera. Men vi gick dit vid halv elva, och halv tolv var vi framme. Väl där så blev det lite bärplockning och lite fotbollsspelande. Jag passade även på att ta pappas cykel till affären och handla lite småsaker som jag behövde. Promenerade vi hemåt som planerat. Kevin var lite småseg, och jag funderade på féber. Men nu när han sovit i en timme så är han mycket piggare och lite svalare. Någonting säger mig att solen värmde på ganska mycket också, för han var ute precis hela tiden!

Det märktes tydligt på Kevin att han inte hade varit i vagnen på länge. Han satt verkligen och mös under hela hemfärden. Mysigt. I vanliga fall när vi har haft vagnen så har han knorrat sig, vägrat att sitta och nästan hasat sig ur. Lagom roligt, eller inte. Men nu satt han helt stilla och uppskattade min promenadtakt,
underbart.

Jag har fått lite ledigt av min mamma som ställer  upp som barnvakt i några timmar på lördag.
Jag ska gå på garagefesten, för första gången i mitt liv.
Så det ska bli grymt kul!

Kommentera inlägget här :