Anna, kolla in mitt kök nu!

publicerat i Vardag.;
Nu skulle Anna minsann se mitt kök och förvånas markant. Jag har varit riktigt duktig nu, tycker jag själv.
Men jag har fortfarande en diskho att ta hand om, en överfull diskställning med bestick och lite smådisk kvar att diska. Sen är allt klart.

Solen är framme också. Inte för att jag ska vara ett så stort fan och gå ut idag, inte längre än till skotten... Kanske inte ens så långt heller.Jag tror faktist att min mobil klarar sig utan någon påfyllning idag - men tvättstugan ser ut att vara prioritet nummer ett idag. Min tvättkorg syns inte längre och kläderna har börjat sprida ut sig på andra platser än bara där. Då är det ett tecken på att något behöver göras, SNABBT. Jag går ner och sätter min markering på en dag längre fram i veckan. Pallar inte med att göra allt på en och samma dag i vilket fall som helst. Nu har jag bara fyra och ett halvt rum kvar att städa innan jag kan räkna mig själv som helt klar... fyra och ett halvt rum, fan va mycket det låter. Plus fem rum att skura golven på. Jösses.
Suck.

Ska ta lite bilder på min duktiga städning senare, så att ni får bildbevis. Om jag hittar kamerasladden i röran, det vill säga?

Men städar jag undan här så löser sig nog alla problem... eller så städar jag fram dom?
Det kanske är därför som jag har undvikt att städa från första början? Gosh.

Kommentera inlägget här :