Ett kylskåpskallt äpple.

publicerat i Vardag.;

Jag sitter framför datorn i en av Alexandras gamla tröjor, en från USA om jag inte minns helt fel.
En med texten; "Happiness is a decision" tillsammans med en luftballong och massa annat skrivet på tröjan.
Den passar mig nu, alldeles utmärkt. Jag har inte gått upp ur sängen ännu. Jag har inte ens försökt resa på mig. Istället väntar jag på de samtal som ska komma från min mamma där hon säger att jag kan möta upp henne. Därefter skyndar jag mig till henne - hjälper henne hem och förbereder allt. Därefter ska jag smita hem, lägga mig och sova och försöka sova hela natten. En del av mig hoppas att jag inte hör väckarklockan i morgon. Men det är bara en liten del av mig.

Jag har levt på äpplen idag,
Frukost; ett kylskåpskallt äpple.
Lunch: ett kylskåpskallt äpple.

Middag; trligtvis ett kylskåpskallt äpple där också.
Frukost i morgon; äpplena är slut i morgon bitti. Illa.
Lunch i morgon; någonting som skolan bjuder på.
Middag: Jadu, vad jag än får för sallad på mottagningen...

Kommentera inlägget här :