Min dag & min förkylning.

publicerat i Vardag.;
Jag ber om ursäkt. Min förkylning har förvärrats sedan i morse bara och nu är jag nästan rädd att det har spridit sig något bajs ner till lungorna. För det gör ont, både när jag andas och värst är det när jag hostar. Aj säger jag bara. Tonvis med snor har man uppstoppat i näsan och energin är inte precis på topp längre, jag går på något som datorn skulle kalla för sparläge just nu... Jag nyser om vart annat. Så, nu vet ni allt om min förkylning. Även att jag kallsvettas, har rispor i halsen efter allt hostande och att ögonen inte orkar hålla sig uppe. Nu kan jag inte säga så mycket mer om min förkylning i alla fall.

Jag tog mig i alla fall till skolan i morse. Eller, strax efter elva när vi hade vaknat till liv. Emelie och Anna var måttligt roade av att behöva vakna runt halv tio, när Kevin ville låna tv:n. Kevin var nöjd med sällskapet i alla fall! Jag och Anna stack med Kevin till skolan medan Emelie åkte hem. När vi var klara så åkte vi till gröndalsviken och promenerade till Thaien. Jag var så grymt sugen på thaimat. Åt en soppa med röd curry och kykling och annanas, samt paprika och ris. Mycket gott och mycket starkt för min "just nu" känsliga hals. Snoret rann av det och jag kände mig piggare i några minuter innan jag gick hem. Det tog oss en halvtimme så sov både jag och Kevin.

Vaknade för drygt en halvtimme sen, kanske fyrtiofem minuter!
Nu är jag asseg. astrött och assjuk.
Bättre kombination får man leta efter.

Kommentera inlägget här :