Besök?

publicerat i Vardag.;

Min mamma och pappa var hemma hos mig igår. Visste ni att folk, alltså inte bara Maria (Therese's kompis) tycker att min pappa liknar Magnus Uggla. Give me a break. Första gången jag hörde det så höll jag på att dö av skratt (tack Maria för den glädjen!) men nu hör jag det nästan hela tiden. Folk behöver bara öppna munnen och säga "Vet du vem din pappa liknar?" JA det vet jag.

Nu var det inte där jag skulle stanna i min berättelse. Min mor och far kom som sagt hem till mig igår. I en veckas tid så har jag städat mitt rum, dammat och dammsugit. Det första min mamma säger till mig när hon kommer innanför dörren är "var är byrån... det här ser ju inte bra ut.." Någon timme senare ställer hon sig och rycker i gardinerna och fixar till. Blir man inte trött på mammor ibland? Sedan fortsätter pappa att städa inne i badrummet (det var tydligen därför dem kom hem till mig igår. Inte för att fika utan för att städa?!) Och när dem går så säger dem : "det var väl skönt att få lite fint här hemma?"

Jag kude inte förmå mig själv att göra annat än att skratta åt saken.
Här spenderar man timmar varje dag med att städa och det enda föräldrarna ser är brister och fel.
Underbart!

Kommentera inlägget här :