Bokmal och en kort paus.

publicerat i Vardag.;
Mamma är ute och går med Kevin. Att vara på varandra i över två veckor som vi har varit nu är mer än påfrestande. Man kliver bokstavligt talat på varandras nerver och förväntar sig att man inte ska ryka i luven på varandra. Kevin - när han är sjuk och som oftast vanligtvis också, så vill han bli buren. Jag som har fått megaproblem med min rygg, speciellt när jag bär saker över femton kilo önskar helt plötsligt att min son hittar tillbaka till sina fötter igen. Jag förklarar om och om igen att; Man kan gå med egna ben, du är så stor nu att mamma inte ska behöva bära runt dig över allt!
Han trotsar, skriker och klöser, appropå det så måste vi klippa hans klor idag, tro mig - det är inte naglar längre. Jämnfört med Kevin så har katter naglar och Kevin KLOR!

Lisa Marklunds bok; asyl är nu färdiglyssnad, jag lyssnade äntligen klart på den här om natten.
Igår läste jag även ut Stefan Einhorn's bok "Medmänniskor"
och så läste jag också ut Martina Haag's bok underbar och älskad av alla.

Så nu har jag snart läst ut yttligare en bok.
Jag tror att jag har blivit en bokmal, men ibland är det riktigt skönt att byta värld för ett tag.

Kommentera inlägget här :