Middag.

publicerat i Vardag.;
Det är galet hur mätt man kan hålla sig när man har käkat morötter och paprika hela dagen. Visserligen åt jag lunch och frukost på Utsiken också, men det är just småplocket man stoppar i sig mellan måltiderna som faktist mättar. Jag smygäter alltid när jag jobbar, dels för att det är gott och dels för att jag slipper laga mat när jag kommer hem. Att laga mat till Kevin räknar jag inte till kategorin ; Laga. Jag föredrar att kalla det ; värma på - då han oftast vill ha pasta, korv och köttbullar i en (för honom, smaskig) kombination. Han är enkelspårig när det kommer till mat. Sorgligt men sant, grönsaker å andra sidan är han helt galen i. Han äter, precis som jag - det mesta rått, som kålrötter, morötter och palsternackor. Det är riktigt gott, varesig det är tillagat eller inte. Samma sak gäller gurka, bönor och frukter. Riktigt duktig måste jajg erkänna att han är på den biten. (Han gör alltid sin mamma så lycklig!)

För min del blev det en färsk tomat till middag. Måste jag ens påpeka varför...?
Nej , jag bantar inte, snarare tvärt om ...

Kommentera inlägget här :