Stockholm och praktiken.

publicerat i Vardag.;
Just nu ligger jag i sängen med datorn på mina ben och lyssnar till regnet som slår mot rutan. Vanligtvis är det ett sövande ljud. Men inte just nu, varken för mig eller för Kevin verkar det som. Jag borde vara trött, helt slut om jag ska vara ärlig. Jag låg och pratade i telefon tills klockan slog halv ett igår. Galet länge, samt natten innan tycktes jag göra samma "misstag" att vara uppe så sent. Och att gå upp klockan sex dessa mornar har inte varit de roligaste, precis. Men nu funderar jag snart på att gå och sova. Jag har lite planer i morgon som riktar sig inåt stan. Ska bli grymt roligt i alla fall, att promenera runt på stadsgatorna. Jag gör det allt för sällan för att ha tid att uppskatta det. Stockholm är finare än vad man tror. Och i morgon ska jag bevisa det, mest för min egen del om inte annat. Just nu hoppas jag mest på att det är sol ute i morgon så att man slipper ligga inne och dega när jag väl tar mig upp till stan.

I morgon är sista dagen på min praktik också. Ska bli ganska skönt att sluta, även om det är en mix av känslor som far igenom en. Jag har trivts superbra - det kan jag absolut inte klaga på. Men jag tror aldrig att köksavdelningen kommer bli någonting för min del. Alla dessa ord som mestadels bara snurrar runt omkring i mitt huvud, samt alla termer, alla tillbehör och, ja allt. Min passion ser ut att ligga mer åt servering och ha en daglig kontakt med kunder och matgäster! Det är mest de som jag brinner för !

Nej, om jag skulle hitta på något annat nu, ett jobb kanske man skulle kunna söka? Why not liksom?

Kommentera inlägget här :