En förvånandsvärt enkel måndag.

publicerat i Denise;
Igår somnade inte Kevin förrän halv elva. Jag förstod att det skulle bli stora problem med att både få honom upp ur sängen och iväg till dagis. Men tji fick jag. Det gick nämligen att busa sig igenom hela morgonen och gick otroligt lätt för att vara måndagen efter långhelg. Skönt!

Kevin verkade glad och nöjd över att få komma till dagis också. Men det blir nog en kort dag för honom idag. Jag har fått en förfrågan idag, vilket genererade i tre timmars jobb. Och den fick jag inte ens bokad. Ovärt! Måste börja söka nya jobb. Det här funkar inte längre, att jobba fulltid vissa månader och inte alls, andra. Så himla ovisst om hur framtiden blir. Speciellt lönen. Usch! Tur för mig att vi faktiskt är två som jobbar i det här huset.

Kommentera inlägget här :