Mamma är tandfen.

publicerat i Kevin 6 år;
Kevin har fyra lösa tänder nu. De övre "Kanintänderna" eller de två övre framtänderna samt de två tänderna som är placerade på samma plats i underkäken är lösa. Bara det att Kevin är alldeles för rädd för att vicka på sina tänder. Jag vet inte vad han tror kommer hända om han vickar loss en av sina tänder. Men rädslan för att tandfen ska komma verkar vara ett faktum! Jag kanske ska berätta för Kevin att tandfen faktiskt inte finns på riktigt. Jag menar, i alla lägen är det väl inte nödvändigt att ett barn vet saningen om "dolda" traditioner som tandfen?

För några år sedan så insåg Kevin att det var morfar som var jultomten. Och gissa vad han sagt de nästkommande år?

"Jag tyckte det var bra att det var morfar som var tomte. För jag var rädd för tomten när jag var liten mamma, men när jag såg att det var morfar så var jag inte så rädd längre. För jag känner ju morfar och han är snäll!"

Är det nu jag ska komma in med frasen:
"Älskling, mamma är tandfen!"


Kommentera inlägget här :