Påskhare, påskris och påskägg.

publicerat i Högtider;
Nu är det snart påsk, redan i morgon är det skärtorsdagen så då ska Kevin vara påskgubbe på dagis - om han vill och vågar det vill säga. Gud va fort tiden springer iväg eller är det bara jag som känner så? Jag minns förra påsken som vi firade. Då var inte Kevin med, utan han var hos sin pappa - han skulle ha kommit hem på skärtorsdagen så att vi skulle få fira påsken ihop men istället så kom han på lördagskvällen, eller om det var på söndagen pga sjukdom. Men nu i år har vi båda barnen. Och det gillas stort!

En påskmiddag är inbokad so far. Det är hemma hos mina föräldrar någongång i veckan. Troligtvis på lördag med tanke på att Andreas hämtar sin dotter på fredag och kommer hem först till kvällen. Men det som är skönt är att man är ledig från fredag -> måndag. Långledigt med andra ord! Kan behövas. Idag somnade jag i Kevins säng när jag kom hem från dagis och sov från tiosnåret till klockan var ett. Då käkade jag min soppa som blev över från igår och tog cykeln direkt till dagis efter det. Jag är fortfarande i koma efter min tupplur. Det känns som att jag inte sovit på flera veckor. Hjärnan känns mossig och ögonen går praktiskt taget i kors. Så den här långhelgen blir att se fram emot, big time.





Förra året var det lite bandyspelande, sen ägg och godisletande och så fick ungarna käka bäst dom ville.

 


Året innan det 2010 så var det roligare att leka med ägget än att äta det.

Fjädrar prydde varje vrå.

Kommentera inlägget här :