134 dagar kvar.

publicerat i Barnen, Denise, Gravid, Kevin 6 år;
 
Hundratrettiofyra dagar kvar innan beräknad förlossning. Tänk så fort tiden går egentligen. När jag började "räkna ned" så var det tvåhundra... någonting dagar kvar. Idag går tiden lite snabbare än vid Kevins graviditet. För under den graviditeten så hade jag bara mig själv att ta hand om, nu har jag Kevin också vilket känns toppen. Hade det inte varit för honom så hade min tid verkligen gått i slow motion hela tiden. Sju kilo har jag gått upp under halva graviditeten nu. Ibland känns det som jag inte gör annat än att äta och det är ett under att jag inte blivit en köttbulle än. Förhoppningsvis går jag inte upp så himla mycket mer i vikt, inte för att det är något problem att ta sig ner i vikt senare, utan för att problemen ligger i kläderna. En annan sak som jag roas av är att tösen sprattlar likt en fisk hela tiden. Även mina vänner har kunnat känna tydliga sparkar utanpå magen och faschinerats över hur hårt en så liten brud faktiskt kan sparka trots sin ringa storlek.
 
Det är konstigt men jag minns inte hur det kändes när jag var gravid med Kevin. Jag minns små frekvenser men inte det stora hela. Jag tror aldrig att jag tog mig tiden till att verkligen njuta över graviditeten med honom. När jag väntade honom så handlade det mer om att vara "perfekt" och bevisa för andra att jag faktiskt skulle klara av att ta hand om ett barn trots min unga ålder att jag glömde bort mig själv och själva barnet under graviditeten.
 

Men desto mer kärlek hade jag att bjuda på när han väl fanns.
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jennifer:

Så härligt! :)

Svar: Ja det ska bli helt underbart! :) Stor kram!
Denise

Kommentera inlägget här :