Busenkelt.

publicerat i Mat;
Jag har alltid haft svårt för att göra det lätt för mig. Speciellt när det handlar om mat. Det ska inte behöva ta femtio minuter att förbereda en lunch för två, utan man ska bara, pang - poff ha skapat världens godaste lunch på tio minuter. Idag gjorde jag det (efter ett basic recept från mamma då) och gud så gott det blev.

Allt man behöver är
en liten bit av ett rödkålshuvud rivet i rivjärn
en halv gullök finhackad
ett grönt syrligt äpple
lite bacon i tärningar
lite pressad citronsaft

smör att steka i och lite olivolja för smakens skull.
 

och en hungrig mage så klart!
 
Kevin var som vanligt skeptisk till den början när det handlar om ny mat och klagade över att han inte ville ha rödkål i maten eller äpplet som han hade planerat att äta för hand direkt efter maten. Men sen gick det ned. Nåväl, inte allt kanske men mycket av den pyttipanna jag gjorde. Han var nöjd över att få trocadero i glaset istället för mjölk...
Och gott var det om du frågar mig.
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Fanny:

Ser riktigt gott ut!! =) Stjäl möjligen det receptet från dig, är nämligen likadan! Man ska inte behöva stå flera timmar framför spisen för att få en bra lunch, middag går jag motvilligt med på men lunch?? Nepp, här ska det gå fort och det ska vara lika gott ändå =)

Svar: Haha, du är mer än välkommen att sno receptet Fanny! :)
Denise

Kommentera inlägget här :