Cravings

publicerat i Gravid;
Som många av er säkert hört talas om så kan man få de mest udda cravings under en graviditet. Och för er som inte vet vad craving är så är det ett "måste" - ett begär att få i sig. Oftast handlar det om smaklökarna förändras och när du delar din kropp med någon annan så kan begäret bli mycket starkare än i vanliga fall. Det har också att göra med brister i näringsämnerna.
 
Jag känner till fall där murbruk har ätits av, där man stått i skogen och ätit barr, där man slickat på asfalt samt krävt doften av bensin. Helt normala saker helt enkelt.

Jag har dock hållt mig till mer "naturliga råvaror" som lakrits, nektariner och apelsiner samt andra citrusfrukter.
 
Idag har min kost bestått av två nektariner, två chokladbitar och massa chips. Cravings?
Kanske?!
Onyttig frukost. Oh ja.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av hanna:

hehe ja men eller hur :D

2:a kommentar, skriven , av ANGELICA.BLOGG.SE:

SVAR: Jättekul att du är med och tävlar om babyfilten. Tävlingen avslutas ikväll, och vinnaren kommer upp på bloggen i morgon :D Hör av mig till alla då :)

3:e kommentar, skriven , av aliengirl ^w^:

Sv: Jag håller på att animera med teckningar medans vissa teckningar trycks på plagg! :)

4:e kommentar, skriven , av Madeleine:

Sv: Okej aa kanske, men ni kommer nog på det perfekta namnet när hon kommer till världen och ni ser henne :)

5:e kommentar, skriven , av anna:

du kan skylla på cravings iaf;) jag vet inte vad jag ska skylla på när jag smäller i mig glass till frukost:P

Svar: HAHAHA! Du kan alltid skylla på att glass är kvinnans synd. ;)
Denise

6:e kommentar, skriven , av Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland:

Slickat på asfalt? Och att andas bensin kan ju inte vara så himla bra om man vill ha ett friskt och normalt barn? :O

SV: Åh tack så mycket! Hoppas du får en bra dag :)

7:e kommentar, skriven , av Anonym:

Sv: Ja det är supergott! :D

8:e kommentar, skriven , av Carro:

haha vilka udda cravings du räkna upp :P känner iofs en som också ville lukta på bensin så de fick åka till macken ibland :P

Kommentera inlägget här :