Det är höst och kallt.

publicerat i Denise, Kevin 6 år;
Det känns inte som att solen vill gå upp idag. Jag klandrar den inte. Nittionio procent av mina vänner på facebook klandrar dock solen för att den inte är framme just idag - denna fredag. Klart som fan att den också behöver semester ibland. Jag ligger däckad i soffan med en satans smärta i bäckenet som vägrar ge med sig. Första dagen tänkte jag att jag skulle vara hemma från jobbet då jag sovit dåligt under natten pg.a smärtan. Nu är vi inne på en veckas ledighet från jobbet. Tack och lov för att jag fortfarande hade föräldrapenning att ta ut.
 
Kevin ska vi inte tala om heller. Han har fått alldeles för mycket intryck från skolan troligtvis och vaknar om nätterna helt panikslagen. Som här om natten när jag bäddat ut dubbelsängen så ligger Kevin ungefär tjugo centimeter ifrån mig och sover. Jag har inte riktigt kommit till ro utan ligger och halvslumrar, varav jag vaknar till av att Kevin gnyr.
"Vad är det?" frågar jag Kevin. Och han bryter ihop totalt och påstår att jag ligger alldeles för långt bort.
Han tvingar mig närmare honom och vi andas varandras andetag en lång stund innan han kommer till ro och jag i min tur inser att jag nästan svimmat av syrebrist.
 
Samma sak hände i natt. Så nu ikväll får Kevin sova i sin säng, då jag inte har någon lust att svimma.

 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av moufieeh:

sv; hihi ja :)
allt bra med dig?
kram

2:a kommentar, skriven , av Dragana:

Hm... vad tråkigt när det blir så, men dagisar är stressiga och stooooora upplevelser för småttingar! :P I alla fall den första tiden!

3:e kommentar, skriven , av Emelie:

SV: Haha ja!
Vad hittar du på? :)

kram

4:e kommentar, skriven , av amanda:

Jaha, låter ju mysigt! :D Fast lite jobbigt också haha! Hoppas det går bra. Jag ska festa lite ikväll med ett gäng vänner och imorgon blir det nog bara lugnt. :)

Oj då, låter som du har det rätt tufft nu, jobbigt med all smärta och det med Kevin. kram på dig!

5:e kommentar, skriven , av ronja:

Låter som en jobbig natt :/

sv: Hehe ah dom e snygga :D

6:e kommentar, skriven , av sanna:

Åh va mysigt med en till bebbe! När e du beräknad?

7:e kommentar, skriven , av Evelina:

Härlgit att det inte bara var jag som visste vad det betydde ;)

Ganska skönt att va ensam ibland :)

Va mysigt med bebbe snart. när kommer den?

8:e kommentar, skriven , av Annika:

SV: haha, jag skulle väl svimma om jag skulle ta och spela sims 1.an igen :>

9:e kommentar, skriven , av Karolinafridaa - Foto & Sportgalen tjej:

Jag har en ny omgång av dagens blogg som jag drar 3 lyckliga vinnare på Söndag. Hade varit jättekul om ni/du är med. Lycka till! :D

10:e kommentar, skriven , av Erika - Mamma Till Tino & Gravid:

Javisst! hela dagen går sedan i 210, bara en massa stress! och paniken som uppstår. Tur att det händer så sällan :)

Har ni haft en bra vecka?
Hoppas att ni får en super bra helg!
Kramar

11:e kommentar, skriven , av Carro:

Nemen staackars! Hoppas det blir bättre för honom snart :) och att du får sova i lugn och ro! hehe.

sv: haha, soooorrry!

12:e kommentar, skriven , av BATT:

haha ja super najs!! <3

13:e kommentar, skriven , av Åsa:

Sv: Tack! :D
Blev lite i efterskott eftersom jag har haft "bloggpause" så har jag inte checkat kommentarerna :/

14:e kommentar, skriven , av Sofie:

SV/ Haha åh, det lät ju inte dumt heller :O Fast jag gillar att ha själv filmerna hemma i hyllan haha! Kram

15:e kommentar, skriven , av ANGELICA.BLOGG.SE:

Dagens blogg, vinnaren + ny omgång är uppe.

DEN NYA TÄVLINGEN HITTAR DU BLAND MINA PÅGÅENDE TÄVLINGAR: http://angelica.blogg.se/category/pagaende-tavlingar-1.html

16:e kommentar, skriven , av Evelinn:

Just nu pågår en superrolig tävling på min blogg där du kan vinna ett iphone skal till dig eller varför inte en kompis, var med vettja! http://ehallstrom.blogg.se/2012/august/vinn-ett-iphoneskal.html#comment :)

Kommentera inlägget här :