En hemlig energikälla.

publicerat i Denise, Kevin 6 år, Skola;
Kevin somnade som en stock nu ikväll efter att jag läst hans favoritbok "ABC" med Krakel Spektakel och Agare Bagare Bengtsson som huvudpersonerna. Den boken är en riktig tungvrickare och Kevin skrattar lika mycket av förtjusning över att jag inte kan uttala orden idag, som han gjorde den första gången han hörde den. Det glädjer mig att han känner sig så pass trygg med den boken att han säkert hört den ett hundratals gånger och kan de avslutande orden på varje sida, trots att det tar flera månader mellan högläsningen ur den boken ibland.
 
Jag borde sova själv, men känner mig alldeles för pigg för att komma till ro. Känner jag mig själv så kommer jag bara vända och vrida på mig i sängen i väntan på att somna istället för att faktiskt lägga mig när jag är utmattad. Efter dagen borde jag visserligen vara utmattad då jag både tvättat, bäddat rent, hängt två maskiner tvätt, lagat ärtsoppa, diskat och dammsugit lägenheten, handlat samt gått till tandhygenisten. Men hur tusan kan jag ha energi över. Jag gick upp halv sju också och måste försäkra er om att jag inte sovit middag idag...
 
Kevin ska tillbaka till skolan i morgon också. Nu när han har piggnat på sig och fått vila i några dagar så krävs det att han träffar klasskompisarna och får springa av sig. Det blir till att gå upp tidigt, äta frukost och promenera bort till skolan några minuter innan klockan ringer in. Jag lovade honom att han skulle bli hämtad till klockan ett också. Mest för min egen skull så att jag inte hinner sakna ihjäl mig efter honom. Jag hatar mig själv för att jag inte har klippt av navelsträngen mellan oss ordentligt än, haha.
 

Jag är ganska säker på att energikällan kommer från den bästa lilla grabben i stan.
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Elina :):

Sv: Jaha okej :)
Tack så mycket! :D

2:a kommentar, skriven , av Anna:

Tack:) jo, jag är jättenöjd!

3:e kommentar, skriven , av Smilla:

SV: hahah go tjej du!
underbart söt barn!

4:e kommentar, skriven , av Anna:

Tack detsamma:)

5:e kommentar, skriven , av Sandra♥:

SV: visst är det bra :)

6:e kommentar, skriven , av Annika:

SV: jasså :D

7:e kommentar, skriven , av Sandra:

SV: nej, det tycker inte jag heller, oj haha det var ju inte bra!

En riktigt söt kille där :))

Kram

8:e kommentar, skriven , av emma.:

Fin blogg :D

Kommentera inlägget här :