Min stora grabb.

publicerat i Kevin 6 år;
Måste bara säga att jag är superstolt över Kevin.

Han har som jag hade i hans ålder, problem med kisseriet under natten. Det handlar egentligen om att hjärnan inte utvecklat den "vakna- jag är kissnödig" - genen, utan man sover gott igenom det och det händer lätt olyckor om natten. Men för en månad sedan hämtade vi ut ett recept på apoteket med minirin som ska hjälpa njurarna att bromsa kisset. Därför har Kevin stränga regler om vätskeintaget på kvällarna efter klockan sex. Detta beror helt enkelt på att medicinen bromsar kisset och att det lätt bildas bakterier om det är för mycket urin i blåsan, vilket kan lamslå njurarna i värsta fall.

Nu går jag upp drygt fyra gånger per natt och kissar Kevin på bestämda tider så blåsan är aldrig full. Det är kinkigt och lite tårar mellanåt men det funkar riktigt bra, han har haft tre eller fyra olyckor inom loppet av en dryg månad vilket är en enorm förbättring mot de olyckor som hände innan. Nästa vecka går vi in på en annan styrka av medicinen och den nya blir dubbelt så stark mot vad den tidigare har varit. Förhoppningsvis så reagerar han inte negativt och får feber som vid starten av den svaga medicinen, men man får kanske räkna med bakslag för att ta sig framåt!

Men Kevin vet vad som gäller nu och tackar själv nej till vätska efter klockan sex, givetvis får han en mun vatten om han är törstig, men han vet själv att det inte är nyttigt att dricka. Han har blivit så himla stor, min krabba.
 

Taggar: Dricka, Kissa i sängen, Klockan sex, Minirin;

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Irma:

Sv: men tack så mycket, vad glad jag blir!

2:a kommentar, skriven , av Emmy:

sv;
Hihihi verkligen :D

Kommentera inlägget här :